Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Christina - 18 juli 2011 12:31

På ett utedass kan vad som helst gömma sig.


Jag är sjukligt mörkrädd och inbillar mig att det sitter en mördare gömd nere i utedasset.

Vårt torp i norrland har ett utedass och när jag ska gå dit så måste någon följa med för jag törs inte gå själv.   


En gång sa en av mina föräldrar (minns inte vem av dom) till mig:

- Det förstår du väl att det inte sitter någon nere i skiten på ett utedass!


Jag funderade lite över det, men kom i stället fram till, att den som nu gömmer sig nere i utedasset måste ju vara mer galen än jag tidigare har trott.     


Nu för tiden så finns det en riktig toalett inne på torpet, så jag behöver inte gå till dasset.

Men däremot har mina föräldrar varit så lustiga så dom har gjort en tavla, av en serie som heter Jycken och fanns i Aftonbladet förut, och hängt upp inne på toaletten.


 


Uppenbarligen är det fler än jag som har läskiga tankar om vad som kan finnas på ett utedass   


Dessutom fanns denna artikel införd i Aftonbladet för ett tag sen:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13227318.ab


Någon har tydligen gömt sig nere i en bajamaja.


Alltså är jag inte fullt så tokig när jag inbillar mig att det sitter en mördare nere i ett utedass   







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards