Alla inlägg under januari 2009

Av Christina - 29 januari 2009 21:34

I dag har jag hittat ett program där jag kan ladda hem alla spoilerbilder till cacherna.

http://www.anode.plus.com/spoilersync/


Jag höll på både länge och väl för att försöka begripa hur jag skulle göra.

Efter ett tag upptäckte jag att det fanns ju faktiskt en manual att ta hem också.

Sen var det inga problem att ta hem spoilerbilderna och föra över dom till min handdator.

HP IPAQ 2210


 HP IPAQ 2210



Tillsammans med programmet easy gps, http://www.easygps.com/, som jag använder innan jag för över cacherna till min gps, får jag nu med mig den information jag behöver när det blir dags att åka ut på lite geocaching igen.


Garmin eTrex Legend HCx



Så blir det några DNF så kan jag inte skylla på något annat förutom att jag är dålig på att leta eller att cachen är mugglad.




Av Christina - 27 januari 2009 21:57


Min son tycker också det här med geocaching är jätteroligt.

Han ville ha en egen GPS, så jag har köpt honom en begagnad från internet.

Det blev en Garmin 12xl för 220:- och den fungerar helt utmärkt.


Garmin 12xl


Det jobbiga var att jag fick sitta och knappa in koordinaterna för hand i den, eftersom jag skickar över koordinaterna direkt från datorn till min gps tyckte jag det var väldigt långtråkigt.

Jag beställde en kabel till hans gps och den kom idag, så nu är det lika smidigt att få över koordinaterna till den med.

Nu väntar vi bara på att snön ska försvinna så ska vi ge oss ut igen.




Av Christina - 25 januari 2009 20:34

Här är mina två Finska Lapphundar:



Frodo (Nordanlidens Ömore)





Samejäntans Wolfie



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards