Alla inlägg under maj 2009

Av Christina - 31 maj 2009 14:06


I går när vi var till Borlänge och handlade, så ville Tim stanna i bilen medans vi var in på ÖB.


När vi kom ut igen så sa Tim:

- Det kom några zigenare förbi, och dom skrek som sjutton!


Nu blev jag plötsligt osäker på om man får säga zigenare nu för tiden, eller om det är ett "förbjudet" ord?

Och som förälder så måste man ju tala om för sina barn vad man får säga och inte.


 Jag valde då att säga till Tim:


- Man ska nog inte säga så, det är nog inte lämpligt.

- Nähä, svarade Tim lite tvekande, och fortsatte:

- Ja, jag hann ju faktiskt inte heller se om det var en polis, ambulans eller brandbil.

 - Öhh, vad menar du? sa jag.

- Jo, dom där "sirenarna" som skrek.


 

"Sirenare"


Av Christina - 30 maj 2009 19:28


Många klagar på att de har tråkigt och ingenting att göra.

Tillhör du en av dom så är du hjärligt välkommen hem till oss.


Vi kan just nu bidra med följande sysselsättningar:


1. Denna grushög som ligger på vår parkering ska bort.


 

Grushögen



Gruset ska flyttas och fyllas i denna "låda" som är brevid grusgången


 

Fyll detta bygge med grus!



2. Så mer gräsfrön, så att gräsmattan växer som den ska


 

Ful gräsmatta



3. Medan du väntar på att gäset ska växa kan du lasera trädgårdsmöblerna på undersidan


 

Trädgårdsmöblerna



4. Gör sedan rent poolen efter vintern


 

Skitig pool



5. När du är klar med punkterna här ovan, kan du måla om garaget och bygga en trappa till den lilla dörren på sidan


 

Garaget



- Är det någon som fortfarande gnäller att han/hon har tråkigt och inget att göra?

- Nä, jag tänkte väl det!




Av Christina - 30 maj 2009 19:19


I dag tänkte jag sy vind/insynsskydden till altanen.

Men på bordet där symaskinen står har jag mina tomatplantor, och dom orkade jag inte flytta på.

Ibland är jag bara för lat!

Så tyget får väl ligga ett tag till.


 

 Tyget till altanen




Av Christina - 30 maj 2009 19:06


Eftersom vi bor i en gammal timmerkåk, så blir det fruktansvärt varmt inomhus på sommaren.

Temperaturen är nog densamma som i den hetaste öken, och det spelar ingen roll att vi har fönstren öppna.

För att trivas i denna hetta så måste man ha gener av en kamel, och det har vi inte.

Så idag köpte vi en luftkonditionering.


 

 Luftkonditionering


Så nu återstår bara att se om det blir bättre.


Ps. Om ni frågar min sambo så påstår han säkert att jag har gener av en kamel, men det är nog av andra orsaker!




Av Christina - 29 maj 2009 21:10


Eftersom våran Sven-Olof har rymt till Bredbyn, och är där idag när han fyller jämnt, så får vi gratulera honom här.


Grattis Pappa, Svärfar och Morfar!!

Önskar vi som blev kvar här hemma!



Vi önskar dig en bra födelsedag!




Av Christina - 29 maj 2009 20:34


När vi ändå var i Bäsna så passade jag på att borsta ur rester av Frodos vinterpäls.

De personer som kommer att passera förbi på vägen, (som går ca: 1m från vår tomt), kommer att tro att de hittat en slaktplats!


Frodos päls


Av Christina - 29 maj 2009 20:18


Utanför stugan i Bäsna såg jag en fin liten blå blomma.

Jag vet inte varför jag knäppte ett kort på den, men det gjorde jag iallafall.


 

Blå blomma



Egentligen skulle det ha varit två kort här.

Ett före och efter.

Men det andra blev tydligen inget.


- Före och efter vad? tänker ni nu.


- Jo, efter att jag tog denna bild kom Wolfie och pinkade på den!

Och efter ytterligare ett par minuter kom Frodo och gjorde ett stort A precis vid den blåa blomman.


I stället för kortet som "försvann" får ni använda er fantasi!

Av Christina - 29 maj 2009 19:28


I dag var vi till stugan i Bäsna och klippte gräset samt "skurade ut vintern".


Min kära mor (även kallad "Mormen") hade vart dit med Pappa/Morfar och "förstädat" någon vecka tidigare, så det enda jag skulle behöva göra var att skura golven.


Glad i hågen tar jag skurhinken och går in i rummet, men till min fasa ligger följande ÄCKEL mitt på golvet!!


Äckel-Geting



Världens största "äckel-päckel" geting!!

Hur kan något dylikt få finnas?????

-Jo, det ska jag nu upplysa er om!


När barn ser en äckel-geting så vill de att föräldrarna ska döda den.

MEN alla föräldrar har talat om för sina barn (detta går många generationer tillbaka) att så'na här äckel ska få leva så att de stackars fåglarna ska ha nå't att äta!!!!


Samtidigt som detta inpräntas i barnen, så har föräldrarna ett fågelbord ute, som de ser till att hålla välfyllt med frön till de stackars fåglarna.

Detta måste ju vara ett klockrent exempel på att ge dubbla budskap!


Varför i hela friden sa de inte bara till barnen att:

- Självklart slår vi ihjäl äckel-getingen!

- Morfar ser ju ändå till att de stackars fåglarna har mat.


Och p.g.a detta hyckleri, har äckel-getingarna fått frodas och leva i generationer, och bara bli större och ännu mer groteska.


För ärligt talat, vilken fågel skulle vilja äta något så'nt här monster som låg på golvet?

Inte ens en blind gam skulle vilja "glufsa" denna!


Förresten jag ändrar mig!

Det fanns en fågel som var galen nog att kunna äta den här.

Nettans kråka, Jackie, men den finns inte mer.







Ovido - Quiz & Flashcards