Alla inlägg under juni 2011

Av Christina - 29 juni 2011 15:20

Nu har sommaren kommit och det har även alla getingar gjort.

I morse var det bara ett par stycken som flög runt vid altanen, men ju längre in på dagen det blev, så kom det bara fler och fler.

Dom har ockuperat vårat altantak, så nu är det krig.   


Jag gjorde en getingfälla av en pet-flaska och hängde upp den i hängrännan precis där getingarna flyger in.

Så nu hoppas jag att den snart är fylld med små flygande terrorister.


  Min getingfälla

 

Däremot vet jag inte hur jag tänkte när jag skulle hänga upp den?!   

Där står jag mitt bland alla getingar och får för mig att jag ska nå upp till hängrännan!!!!

Jag har inte växt en centimeter på säkert 30 år, så jag bör ju veta att jag inte når upp.


Det blev till att snabbt ta sig därifrån och bygga en "upphängare"


  Man tager vad man haver

 

Getingboet ska ovillkorligen bort från vår altan, så är det bara!

Nu väntar jag bara på att min sambo ska komma hem från jobbet och visa om han är man     eller mus   .


Själv är jag gärna en kärring idag, så nu ställer mig i köket och gör lite mat till honom istället.   





Ovido - Quiz & Flashcards