Alla inlägg under februari 2009

Av Christina - 27 februari 2009 19:47


Nu har äntligen min nya mat-termos som jag beställt kommit.


 


Det tog ett tag, men företaget har hört av sig för att beklaga att leveransen dröjde, och frågat om jag ville behålla min order ändå.

Jag valde att behålla min order och kunde utnyttja den leveransgarati som företaget hade.

Företaget ger 100:- i rabatt om de inte har skickat beställda varor inom 10 dagar.

I stället för att göra ett avdrag på priset med 100:- så ville jag ha en ficklampa medskickad, och det fick jag.


 


Av Christina - 27 februari 2009 12:00


I dag gick vi i skogen där det inte fanns något upptrampat spår att följa.

Det var ganska djup snö att pulsa fram i.

Wolfie ska alltid vara först när vi är ute och går, så också idag.


Men efter ett tag stannade han och tittade växelvis på mig och Frodo.

Man kunde riktigt se hur hans hjärnceller sprang fram och tillbaka, likt Professor Balthazar, och sen kom han på en idé!

Wolfie gick helt enkelt och ställde sig bakom mig och väntade på att jag och Frodo skulle göra spår till honom, i stället för att han skulle slösa sin energi på att trampa upp spår till oss!


När vi kom till något parti i skogen där det var lite mindre snö, sprang han fram och tog täten, men så fort det blev lite mer snö så gick han sist igen.

Och varje gång jag vände mig om och tittade på Wolfie, så log hundfan åt mig.


Nu ligger vovvarna och vilar upp sig efter skogspromenaden och Frodo har som vanligt en "kudde" under huvudet.


 

Frodo och Wolfie


Av Christina - 25 februari 2009 22:11


I dag har jag försökt att reparera min högra känga som alltid tagit in vatten vid hälen. Det har varit som att gå på en tvättsvamp när det varit blött ute.


I butiken som sålt kängan har jag fått till svar att jag har inte vaxat den riktigt, och då är det mitt fel att den läcker.


Men jag har vaxat den och det finns inga synliga skador på den varken mellan sula och lädret eller något jack under kängan.


Nåväl, innan jag tänkte kassera kängorna fick jag en idé och vände den läckande kängan upp och ner ännu en gång.

Och se där!!

När jag tryckte på en av de röda "modifjongerna" under sulan, åkte den in i  sulan (som för övrigt var ihålig) och då blev det ett stort hål där!

Klart att den läcker in vatten då!!


 


Eftersom butiken inte ville hjälpa mig när jag var dit, för ett bra tag sen, så får jag försöka laga den själv.

Jag fick tipset i ett forum att köpa ett spackellim som heter LiquiSole.


 


Så jag tog en tur till Rusta och köpte limmet, plus att jag köpte ett par vandringsskor för bara 100:- också.



Jag skulle inte bli förvånad om att dom är av bättre kvalité än mina dyra kängor.





Av Christina - 11 februari 2009 19:42


Wolfie har åkt till sitt "avlastningshem" (som är hos Lollis) ett par dagar, så nu passar Frodo på att vila upp sig.


Som vanligt måste han ha en "kudde" under huvudet när han sover.

Att det är en hård trästol bekommer honom inte det minsta, för just nu njuter han bara av lugnet och tystnaden här hemma.


 

Frodo

Av Christina - 9 februari 2009 08:57

Family mat-termos




Min mat-termos från sent 70-tal har spruckit i korken, så nu ska jag köpa en ny.

Det finns många att välja på om man vill ha en stor på ca: 1 liter, men jag behöver bara en på max 0.5 liter.

Jag har letat runt på nätet och nu har jag nog bestämt mig för vilken jag ska beställa.

Ovido - Quiz & Flashcards