Alla inlägg under juli 2009

Av Christina - 31 juli 2009 23:15


När man tittar på denna bild, så kan man fundera om våran Frodo är utrustad med gummiben.

Att sitta i godan ro med benet i denna vinkel skulle nog ingen annan klara av.

Wolfie brukar däremot sitta i "grodställning", men det har jag inte lyckats fånga på bild än.


 

- Jag vinklar mitt ben precis som jag vill.

- Så de' så!


Av Christina - 29 juli 2009 22:57


Vi tog en kvällspromenad förbi Hemtjärn och vidare bort över åkrarna.


Och som vanligt när jag är med så mötte vi olika små (o)djur.


Först träffade vi på en liten mus, den ville Frodo hemskt gärna äta upp.

Han slet allt han kunde i kopplet, skällde och dreglade.


Frodo såg nog den lilla musen som ett stycke färsk filé, klar att bära hem och slänga på grillen.


Den stackars lilla musen hamnade nog i chock och bör nog uppsöka en terapeut för att bearbeta sitt trauma.


En mus med nära-döden-upplevelse





Strax innan vi var hemma vid stugan så hör jag åter igen:

- Mamma titta va' jag har hittat!

- Det kan inte va' sant, tänker jag.


Men mycket riktigt så håller grabben i en liten groda igen.

Denna var dock mindre än den han hittade förut idag.


Pyttelilla grodan





Nåja, det fanns ju faktiskt en hel del blommor efter vägkanten också, och inte bara små varelser.


Styvmorsviol



Av Christina - 29 juli 2009 19:44


I dag var vi ner till Morgongåva för att hämta den nya bilen.


När jag väntade ute med grabbarna utbrast den ena av dom:

- Mamma, titta va' ja hitta!!!!!


Jag tittade, och blev inte lika förtjust i fyndet, som upphittaren var.


Liten upphittad groda (den fick inte följa med hem)


Av Christina - 28 juli 2009 22:33


Kan man inte få va' ifred på dasset?


Nu har fladdermusen på dasset fått en kompis.

Eller kanske inte? undrar om fladdermöss äter så'na här kryp?


I så fall kan den ju äta upp denna skalbagge innan den hittar sig en ny bostad.

Det måste väl finnas andra utedass att bo i än vårat, här bland alla sommarstugor!


En till som behövde gå på dass


Av Christina - 28 juli 2009 21:14


En normal sommar så kommer det båtar titt som tätt och åker förbi här på Dalälven.

Men nu har vattnet stigit så mycket, så nu går inte Lisskulla heller.


Lisskulla vid Sifferbo ångbåtsbrygga




Det har varit lite tråkigt att inte se några båtar på älven, men idag kom det faktiskt en båt och åkte förbi.


Äntligen en båt på älven



Av Christina - 28 juli 2009 17:45


Ytterligare ett djur som jag inte är så förtjust i, är på besök här i stugan.

Utanför trappan till lill-stugan satt denna lilla filur och solade sig.


Solande ödla






Av Christina - 28 juli 2009 17:26


Jag hade köpt ett par "Ful-Snygga" flamingos som jag satte ner i rabatten här vid stugan.


När jag kommit några steg därifrån så möttes jag av Frodo som kom galopperandes fram som en mindre elefant.

Han tog sikte på den ena flamingon och bet den i huvudet.

Jag får försöka limma fast den igen.


En död flamingo



Nu har Frodo siktat in sig på en ekorre uppe i ett träd istället.

Jag hoppas ekorren håller sig däruppe för en så'n kan man inte laga med Karlssons-klister!


Frodo försöker skrämma ner en ekorre



Av Christina - 27 juli 2009 23:15


Man kan tydligen spela in film med min digitalkamera också.

Det blev jag ju bara tvungen att prova!


Man kan ju önska lite bättre kvalité på filmen, men det beror nog på att jag inte kan det här riktigt än.

Sen kan man ju välja nå't annat att filma också.

(Om man nu är som alla andra) :)


Men nu var det jag som höll i kameran och filmade, så då blir det en liten film där Wolfie spyr och äter flugor!!!!



Ovido - Quiz & Flashcards