Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Christina - 5 juli 2011 19:00

När jag kom hem efter jobbet så tog jag mig en god kaffekoppskopp och satte mig på altanen.

Efter en liten stund så bryts plötsligt den lantliga tysnaden av ett förfärligt skällande från hundarna i omgivningen, inklusive mina egna.   


Mitt i allt skällande hör jag även ett skall som jag inte riktigt känner igen.

Det är ett lite mer tufft och "snobbigare" skall.


- Herre jösses, vad är det som händer!? tänker jag och reser mig upp för att titta ut.

Jag ser då att stadshunden Nemo är på besök, och han verkar reta upp alla hundar som han passerar på sin "Eriksgata".

Nemo säger säkert till dom andra att de är loppiga lantisar, eller nå't.


"Mockjokks" vovvar blir mycket upprörda och stampar sina Graninge-tassar i marken, ruskar på sina Helly-Hansen pälsar och försöker gläfsa nå't otrevligt tillbaka till stadsvovven.


Men världsvane Nemo bryr sig inte, utan glider lungt vidare på sina Converse-tassar och en päls av senaste design, och med både nosen och svansen rakt upp i vädret.



 

Är man en stjärna så är man!

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards